Poprzenia strona...
Wiadomości


Narodowy Test na Prawo Jazdy


Hołek najlepszy wśród zaproszonych gości!

JESTEŚMY NIEDZIELNYMI KIEROWCAMI
wyniki Narodowego Testu na Prawo Jazdy 2004

    Pierwszy Narodowy Test na Prawo Jazdy stał się faktem. To wydarzenie miało miejsce 25 kwietnia 2004 r., na antenie telewizji TVN oraz na internetowych stronach portalu onet.pl. Test bazował na przepisach Kodeksu Drogowego i testach egzaminu na prawo jazdy, choć różnił się tym, że nie zawierał pytań wielokrotnego wyboru. W trakcie trzygodzinnego programu, podzielonego na dwie części, uczestnicy musieli odpowiedzieć na 55 pytań przygotowanych przez Instytut WINFOR.

    Wyniki testu są znamienne - po polskich drogach poruszają się w większości "niedzielni kierowcy"! Średnia ilość prawidłowych odpowiedzi na 55 pytań wyniosła 36. Ten wynik to wyraźny znak, że znajomość przepisów ruchu drogowego oraz umiejętność bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym pozostawia w naszym kraju wiele do życzenia. Narodowy Test na Prawo Jazdy okazał się ogromnym sukcesem organizatorów, ponieważ wykazał jaka jest rzeczywistość i jak bardzo potrzebna jest edukacja w tym zakresie. Popularyzowanie wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego może zmienić tę sytuację na lepsze.

    Miło nam poinformować, że wśród zaproszonych do studia gości najlepiej rozwiązał test Krzysztof Hołowczyc. Drugi wynik uzyskał podinspektor Jacek Zalewski - Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.

Co na "gorąco" po Narodowym Teście na Prawo Jazdy powiedzieli jego uczestnicy?

Reakcje są entuzjastyczne. Uczestnicy Testu podkreślają jego przełomowy i historyczny charakter. Zdaniem obecnych w studiu zaproszonych gości, całe przedsięwzięcie miało ogromny walor edukacyjny. Uświadomiło uczestnikom wiele podstawowych prawd i faktów, z których dotąd nie zdawali sobie sprawy.
KRZYSZTOF HOŁOWCZYC - człowiek instytucja, osiągnął najlepszy wynik w teście:
- Stan bezpieczeństwa na naszych drogach to moim zdaniem jeden z najważniejszych problemów społecznych w Polsce. Rocznie na polskich drogach ginie prawie 6000 osób! Ten program to kawał dobrej roboty na rzecz całego środowiska walczącego o bezpieczeństwo na polskich drogach. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w tym wspaniałym przedsięwzięciu. Mam nadzieję, że będzie to przyczynkiem do ważnej, społecznej, ogólnopolskiej dyskusji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego i jakości szkolenia polskich kierowców.
DOROTA STALIŃSKA -aktorka, niestrudzona propagatorka elementów odblaskowych noszonych przez dzieci podczas poruszania się w ruchu drogowym:
- Dziecko w ciemnym ubraniu, idące po zmroku poboczem drogi jest widoczne ledwie z 20 metrów! Jeśli ma na sobie jasne ubranie widać je z 30 metrów. Droga hamowania samochodu jadącego z przeciętną prędkością (ok. 60 km/h) to około 40 metrów. Dziecko nie ma szans! - mówiła podczas programu. - Dziecko ze elementem odblaskowym jest widoczne z 200-300 metrów. To oznacza, że plakietka odblaskowa może mu uratować życie!
ANDRZEJ GRZEGORCZYK - dyrektor sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego:
- To niezwykle ważne wydarzenie. Dotąd nikt jeszcze w tak skuteczny, masowy i medialny sposób nie zwrócił uwagi całego społeczeństwa na problemy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prof. ANTONI WILIŃSKI, dyrektor Instytutu WINFOR
- W teście wzięły udział miliony Polaków! Przed telewizorami, w Internecie. Wszyscy w tym samym czasie dowiedzieli się tego samego o ruchu drogowym. Usłyszeli, ile osób ginie rocznie na drogach; byli świadkami i uczestnikami wiarygodnego testu, który pokazał, jak słabymi jesteśmy kierowcami i jak wiele trzeba zmienić i naprawić. Ta wiedza, te emocje, te przeżycia - nie pozostaną bez echa. Liczymy na to, że dopiero teraz rozpocznie się prawdziwa nauka.

Wyniki testu
A oto pierwsze, istotne dla szkolenia kierowców, wyniki testu. Podajemy za serwisem onet.pl.

Średni wynik krajowy: 36 poprawnych odpowiedzi na 55 pytań

Różne rejony kraju: Dolnośląskie - 36,2 ;Kujawsko-pomorskie - 34,7 ;Lubelskie - 34,6 ;Lubuskie - 33 ;Łódzkie - 35,9 ;Małopolskie - 35,8 ;Mazowieckie - 36,6 ;Opolskie - 35,6 ;Podkarpackie - 35,6; Podlaskie - 35,4 ;Pomorskie - 36,4 ;Śląskie - 35,7 ;Świętokrzyskie - 36,1 ;Warmińsko-Mazurskie - 36 ;Wielkopolskie - 36 ;Zachodniopomorskie - 36,2 ;
Największe miasta: Białystok - 35,5 Bydgoszcz - 34,8 ;Gdańsk - 36,5 ;Gorzów Wielkopolski - 32,7 ;Katowice -35,8 ;Kielce - 36 ;Kraków - 35,8 ;Lublin - 34,5 ;Łódź - 35,8 ;Olsztyn - 35,9 ;Opole - 35,5; Rzeszów - 35,7 ;Szczecin - 36,2 ;Warszawa - 36,4 ;Wrocław - 36,1 ;
Osoby posiadające prawo jazdy: od 0-2 lat - 36; od 3-5 lat - 37,4 ;od 6-10 lat - 38 ;od 11-15 lat - 37,4 ;od 16-20 lat - 36,8 ;od 21-30 lat - 37,6 ;od 31-40 lat - 37,1 ;od 41 i więcej - 27,6 ;nie ma prawa jazdy - 32,9
Wiek kierowcy: do 19 lat - 32,9 ;od 20 do 34 lat - 37,8 ;od 35 do 54 lat - 36,2; od 55 do 70 lat - 32,3
71 lat i powyżej - 24,5
Osoby używające poruszające się po drogach: piechotą - 33,1; transportem publicznym - 35,7; rowerem - 32,3; skuterem - 29,1; motocyklem - 31,4; samochodem osobowym - 37,9; samochodem ciężarowym - 34,7; innym - 32,7


© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu